Am învățat astăzi câteva lucruri despre experiența utilizatorilor (User Experience – UX) despre conținutul paginilor web.
Pentru construirea unui site web este nevoie de un plan, altfel se risipesc bani degeaba. Din păcate și eu am început prost, fără niciun plan, construiam site-uri și ce ieșea, ieșea. Pe primul plan mă interesa satisfacerea clientului și nu neapărat rezultatele. După câțiva ani de muncă în domeniu (și o pauză de cel puțin trei ani în colaborarea directă cu clienții), mi-am dat seama că nu e bine cum procedez și, pentru că de ceva timp pe internet există o abundență de materiale de studiu și mentorat și muuuulte altele, am început să mă dezvolt din punct de vedere profesional. Până acum doi-trei ani, dacă mă întreba cineva ce serviciu am, spuneam scurt: sunt web designer, dar în ziua de azi nu aș putea să spun ce anume sunt: web designer, user experience designer, web developer, front-end web developer… sunt multe. Acum am pus un nou început din punct de vedere profesional. Vreau să fiu web designer însă acel web designer care știe despre ce este vorba într-un site: cercetare, planificare, design și programare web.
Cum spuneam, azi am învățat despre strategia conținutului:
- informația trebuie să fie prezentată la timpul potrivit, în locul potrivit
- dispozitivele mobile au devenit mai importante ca niciodată și foarte variate (smartwatch, smartphone, tablet, smart-tv, ecrane în mașini etc); în consecință, conținutul trebuie să fie flexibil
- precum fiecare dintre noi are o voce și o anumită tonalitate, la fel și site-urile trebuie să aibă o „voce” și un „ton” al conținutului. Adică, într-un fel va fi scris conținutul pentru prezentarea unei grădinițe și în altfel pentru prezentarea unui birou de avocatură. „Vocea” trebuie să fie consistentă pe tot parcursul site-ului, pe când „tonalitatea” poate varia
- conținutul trebuie să prezinte ceva și să genereze ceva (cumpărături, abonări etc.)
Pentru a avea succes de pe urma site-ului, trebuie analizată audiența (sau posibila audiență, vizitatorii site-ului) dup care se stabilește ce anume vrea site-ul să comunice sau să prezinte și în final care sunt așteptările.
Pe scurt:
Profilul Audienței -> Prezentarea Conținutului -> Obiective.